Hetzonedieet

Zone Dieet - Een Nieuw Gewichtsverlies Systeem

Er zijn allerlei dieet- en gewichtsverliesprogramma's op de markt vandaag. Een relatief nieuw dieet is het Zone Diet.

Het Zone Diet werkt op principe dat 100.000 jaar geleden we vleeseters waren, en onze stofwisseling is ontworpen om de eisen van een vleesgerelateerd dieet te verwerken.

Madonna, Demi Moore en Jennifer Aniston zweren bij de resultaten van het Zone Diet, dat door Barry Sears, PhD, is opgericht. Het Zone Diet bevat 40% koolhydraat, 30% eiwit en 30% vet en staat bekend als het 40-30-30 plan.

Naarmate de voedingsindustrie zich ontwikkelde, zijn er meer koolhydraten ingebracht in ons dagelijkse dieet, waardoor een onbalans in ons metabolisme wordt veroorzaakt om vet te verbranden. De reden voor ons extra gewicht kan ook worden toegeschreven aan de vele korrels en zetmeel in ons dieet (pasta, rijst, brood en aardappelen). De aanpak van de zone dieet vraagt ​​om terugkeer naar de diëten van onze voorouders, waar vlees, fruit en groenten de belangrijkste voedingsmiddelen zijn.

Het Zone Diet suggereert dat u de juiste verhouding van koolhydraten naar eiwitten en vetten nodig heeft om de insuline in de bloedbaan te controleren. Teveel van het hormoon (insuline) kan vetopslag en ontsteking in het lichaam verhogen (aandoeningen die verband houden met obesitas, type 2 diabetes en hartziekte). Sears stelt dat met behulp van het Zone Diet, je eigenlijk de metabolische functie van het lichaam optimaliseert. Door de regulering van de bloedsuiker, laat u uw lichaam overtollige lichaamsvet verbranden.

Hoewel u niet van een bepaalde voedingsgroep bent verboden, is het het beste om voedsel met vet en koolhydraten zoals granen, zetmeel en pasta te vermijden. De ideale bronnen van koolhydraten zijn fruit en groenten en voor mono-onverzadigde vetten worden olijfolie, amandelen en avocado's aanbevolen. De zone dieet claims voedsel te gebruiken als een geneesmiddel voor de algemene goede gezondheid, gewichtsverlies en preventie of het beheer van hart-en vaatziekten en diabetes.

Sears zegt dat je kan testen om te zien of je hormonaal correct bent door te eten na het Zone-dieet en te zien hoe je vier uur later voelt. Om de Zone Diet te vereenvoudigen, vul een derde van een bord met vet vet eiwit, en dan tweederde met fruit en groenten.

Beroemdheden en sommige gezondheids deskundigen zeggen dat de aanbevelingen van de Zone niet ver van de dietaire richtlijnen van de USDA's (United States Dietary Association) afwijzen en daarom voorstanders van het Zone Diet zijn. Anderen betogen dat het zone dieet gebrekkige verhoudingen heeft, maar Sears betoogt dat het zone dieet een laagglycemisch-dieet heeft dat voldoende eiwit heeft. .

Een criticus van het Zone-dieet zoals de AHA (American Heart Association) classificeert het Zone Diet als hoog eiwit en raadt het Zone Diet niet aan voor gewichtsverlies. Zij beweren dat het Zone Diet niet op lange termijn effectief is geworden voor gewichtsverlies. De AHA heeft een officiële aanbevelingwaarschuwing afgegeven tegen diëten zoals het Zone Diet. Zij geloven dat het Zone Diet gevaarlijk is omdat het de inname van essentiële vitaminen en mineralen in bepaalde voedingsmiddelen beperkt. De AHA stelt ook dat de eiwitverhouding in het Zone-dieet te hoog is, zelfs als de minimale vetverhouding goed is. Robert H. Ecker MD van de AHA vindt de theorie van de zone dieet over insuline gebrekkig en beweert dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het hormoon insuline een grote rol speelt bij het reguleren van de gewichtsverlies.